Birleşik İletişimler Entegrasyon ZorluklarıŞirketiniz sonunda işletme süreçlerini geliştirmek üzere birleşik iletişimleri deneyimlemek istediğinizde, iş kusursuz uygulamaya geldiğinde zorlu bir görevle karşı karşıya gelebilirsiniz. Bu durumda yeni sisteme düzgün geçişi ve sistemin optimal etkinliğini sağlamak üzere entegrasyon ilk sırada yer almalıdır.

Aşağıdaki üç zorluğa dikkat ediniz:

  • Kurumunuz dahilindeki farklı işletme gruplarının özel ihtiyaçları karşılanmalıdır. Birden çok bölgede birçok ofisiniz veya şubeniz varsa hem yerel hem merkezi yönetim bir zorunluluktur.
  • Çalıştırılan platformlar, yeni kazanımları entegre ederek ve gereksinim olduğunda yeni hizmetler sunarak ölçeklendirme yeteneğine sahip olmalıdır.
  • Çözümlerin uygun maliyetli olması gereklidir yani çok nesilli platformları, merkezi bir altyapıyı paylaşan ortak bir ortamda birleştirebilmelidir (yine de bireysel departman yönetimi için bağımsızlık sunarak).

Bu zorlukları aşan şirketlerin kazanımları büyük olacaktır. Herşeyden öte birleşik iletişimler, çalışan etkileşimlerini geliştirecek ve operasyonel verimliliği optimize etmenize yardımcı olacaktır. Peki farklı ses ve veri ağlarında nasıl şirket çapında işbirliği faydaları sunmaya başlarsınız?v

Güvenilir bir sağlayıcıdan sınıfının en iyisi telefon sistemi, bu yaygın sorunlara yerinde veya barındırmalı bir sistem kullanan ve herşeyi kapsayan bir çözüm sunacaktır. Buradan itibaren yeni sistemin genel başarısındaki en önemli faktör, inceliklerin öğrenilmesi için zamanla birlikte çözümün ne sunabileceğine dair başından itibaren makul beklentiler oluşturmayı gerektiren çalışan kazanımıdır.

Birleşik iletişimleri uygulamanın iki kanıtlanmış metodu vardır ve her ikisinin de çalışan kabulünü desteklemede avantajları ve dezavantajları vardır. Her iki şekilde de çalışanlarınız, gelişmiş iletişimler ve işbirliğiyle iş süreçlerini geliştirmek için yeni teknolojileri kullanana kadar uygulamanızı başarılı sayamazsınız.

Artan üretkenlik ve innovasyon gibi faydaların keyfini sürmek için birleşik iletişimleri uygulama telaşındaki dünyanın her yerinde bunlar en sık başvurulan metodolojilerdir:

Metod 1: Sök ve Değiştir—Benzer iletişim araçları (masaüstü telefonlar ve aksesuarlar gibi) haftasonunda ortadan kaybolur ve yeni bir birleşik iletişimler sistemiyle değiştirilir.

Metod 2: Yavaş Geçiş—Birleşik iletişimler teknolojileri genelde aylar veya yıllarla ifade edilen uzun bir zaman aralığında yürütülebilir. Örneğin, bir şirket anlık sohbetle mevcudiyet fonksiyonelliğini seçip konferans özelliğini bir süreliğine beklemeye alabilir.

Sök ve Değiştir yaklaşımıyla birleşik iletişimlere daha hızlı getiri sağlanabilir, bakım giderleri azaltılabilir ve IT’nin diğer görevlere daha çabuk yönelmesi sağlanabilirken; daha yavaş geçiş yaklaşımı ile daha kontrollü bir tanıtım, özelliklerin test edilmesi ve sorunların giderilmesi için IT’ye daha fazla zaman tanınması sağlanabilir.
Daha da önemlisi metodlu bir yaklaşım, son kullanıcılara kendilerini yeni araçlara alıştırabilme ve böylece yeni özellikleri maksimum potansiyellerinde kullanmak üzere doğru bir eğitim alma şansı sunar.

Evolve IP’nin bir veri grafiğine göre çalışan kabulü, şirketlerin yüzde 33’ü için zor ya da önemli bir engeldir bu nedenle yeni özellikleri çalışanlarınıza yavaş yavaş tanıtmak en iyi seçeneğiniz olabilir.

Birleşik iletişimler uygulamasının üç temel zorluğunu aştıktan ve çalışanlarınıza yeni birleşik iletişimler seçeneklerine alışmaları için zaman tanıdıktan sonra, gelişmiş iş sonuçlarına doğru ilerleyen rotanıza girmiş olacaksınız.