Birleşik İletişimler Stratejisi Oluşturulurken Neler Göz Önünde BulundurulmalıdırBirleşik iletişimler, iletişim becerilerini mevcut, dikey işletme uygulamaları ve işletme süreçlerine doğrudan dahil etmek olduğu kadar; aynı zamanda personelinize tek bir arayüzden farklı cihazlardaki çeşitli iletişim araçlarına erişim imkanı sunmakla da ilgilidir. Böylece çalışanlarınızın istedikleri yer ve zamanda verimli şekilde çalışmalarını sağlayarak iş akışlarını hızlandırabilirsiniz.

Birleşik iletişimler vasıtasıyla son kullanıcı ve işletme deneyiminin geliştirilmesi, dikkatli bir planlama ve bazı stratejik faktörlerin gözönünde bulundurulmasını gerektirir. Altyapı hazırlığı, birlikte çalıştırılabilirlik ve kullanıcı eğitimi bu konudaki en önemli üç alandır.

  • Son Kullanıcılar

Son kullanıcılar, iletişim ve işbirliği araçlarının en faydalı olacağı iletişimin en iyi göstergesidir. Bu yüzden son kullanıcıların halen kullanmakta olduklarını araştırın. Çalışanlarınız müşterileriyle, tedarikçilerle ve işletme partnerleriyle iletişimde en rağbet gören cihazları ve uygulamaları kullanıyor olabilir. Elde ettiğiniz sonuçlar, birleşik iletişimler çözümünüzün seçiminde size yol gösterecektir.

  • Teknolojinin Öğrenimine Vakit Ayırın

Son kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını, birleşik iletişimlerin kullanıcı topluluğunuza nasıl fayda sağlayacağını anlamaya, hangi platformun bu gereksinimleri karşıladığını tanımlamaya ve seçtiğiniz birleşik iletişimler platformunun nasıl çalıştığını kavramaya vakit ayırın. İletişim çözümleri, IT ekiplerinin her zaman aşina olmadığı kendi zorluklarını da beraberlerinde getirir. Bu yüzden bu öğrenim süreci haftalar sürebilir ancak verimli bir sonuç için aceleci değil, sabırlı olun.

  • Altyapı Hazırlığı

Mesajlaşma, konferans, belge paylaşımı ve zengin medya işbirliği araçlarıyla ağınız ekstra yükle karşılaşacaktır. Sunucular, yönlendiriciler ve veri bağlantılarının hepsinin artan trafikle baş edebilecek nitelikte olması gerekir. Özellikle gelecekte sisteme daha fazla kullanıcı eklemeyi planlıyorsanız, bu konu çok daha önemli bir hale gelir. Güvenlik altyapısı, LAN/WAN ve wifi gereksinimlerinin de değerlendirilmesi gereklidir.

  • Çoklu Sağlayıcı Birlikte Çalıştırılabilirliği

Birden çok sağlayıcıdaki teknolojileri kullanan bir birleşik iletişimler ekosistemi oluşturuyorsanız, tüm bileşenlerin birbiriyle kusursuz biçimde çalışmasının sağlanması çok mühimdir. Son zamanlarda birleşik iletişimler donanımı ve yazılımı birlikte çalışabilirliği gelişmiş olsa da, tüm bileşenlerin birleştirilmesi için bir sistem entegrasyon uzmanıyla çalışılması faydalı olur.

  • İşletme Süreci Entegrasyonu

İletişimlerin etkinleştirildiği işletme süreçleri; gerçek zamanlı kuruluşu destekler, üretkenliği arttırır ve önceden görevlerin manuel olarak gerçekleştirildiği ya da çok sayıda görevin gerektiği yerlerde insan gecikmesini azaltır. Örneğin perakende sektöründe bu; bir satışa destek olmak ve müşteri etkileşimlerini kişiselleştirmek amacıyla gerçek zamanlı olarak müşteri hizmetleri temsilcilerinin hem müşteriye hem de ürün bilgilerine (mağaza içindeki veya iletişim merkezindeki) erişimini sağlayan CRM ve envanter veri tabanı entegrasyonu şeklini alır. Diğer taraftan gayrimenkul sektöründe birleşik iletişim sistemi; kiracılara self servis seçenekler sunmak, tedarikçiler ve saha personeliyle iletişim akışını sağlamak ve özel kiracı işlemleriyle ilgili iletişimleri otomatik hale getirmek üzere kiracı ve gayrimenkul veritabanları ile ödeme sistemlerine bağlanabilir.

  • Aşamalı Dağıtım

İlk dağıtım esnasında hatalarınızdan ders çıkarabilmek ve sistemi karmaşıklaşmadan önce mükemmelleştirmek adına, kullanıcı gruplarına veya bölgelere sırayla hizmet sunabilirsiniz.

  • Kullanıcı Eğitimi

Sistemin kullanılmaya başlanmasından önceki ve kullanım esnasındaki kullanıcı adaptasyonu yapılan yatırımın getirisini ciddi biçimde etkiler çünkü birleşik iletişimlerin faydaları, bireyler ve iş gruplarından işletme süreçlerine kadar uzanmaktadır.