Birleşik iletişimleri işletmenizin telefon sistemine entegre etmenin yanlış veya doğru bir yolu yoktur. Diğer bir deyişle, birleşik iletişimler hep ya da hiç olan bir kuruluş teknolojisi değildir.

Bunun yerine şirketiniz ufak bir birleşik iletişimler fonksiyonelliği ya da birçok fonksiyonelliği uygulayabilir.

Çeşitli birleşik iletişim edinim seviyeleri işletmenizi nereye ulaştırır? İlk olarak bugünkü birleşik iletişim ediniminin durumuna bir bakalım. PwC tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre Birleşik Krallık’taki 400 küçük ve orta büyüklükteki kuruluşun (SME’ler) edinimleri şu iki yöne ayrılmış durumdadır:

Sınırlı kapasitede ancak minimum düzeyde entegrasyona sahip birleşik iletişimler yani birleşik iletişimler edinimi, Sabit Mobil Yakınsaması (FMC) olarak bilinen sabit ve mobil telefon hizmeti yönlendirmesi ve faturalandırması arasındaki entegrasyon derecesini ya da şirket dizininin minimum entegrasyonunu sağlayan masaüstü tabanlı birleşik iletişimler uygulamasını kapsar

Hem FMC hem de masaüstü tabanlı birleşik iletişimler uygulamaları mevcuttur; gerçek zamanlı (örn. video konferansı) ile gerçek zamanlı olmayan (örn. anlık mesajlaşma ve mevcudiyet) iletişim modlarının bir karışımı aracılığıyla ofis iletişiminin merkezi olan masaüstü (ve/veya bağlı mobil cihaz) ile.

İşletmeler çeşitli sebeplerle (satıcı ataleti, sağlayıcının değer sunumu yapmaması) birleşik iletişimler edinimini yavaşlatmışken, birleşik iletişimler piyasası etkileyici bir genişleme yaşamaya odaklanmaktadır. Önceden bahsi geçen rapora göre bugünün 21 milyar dolarlık birleşik iletişimler piyasasının 2018 yılı boyunca CAGR’nin yüzde 11’ine kadar büyüyeceği öngörülmektedir.

Birleşik iletişimler çevresindeki devinim, çoklu iletişim kanallarını kapsayan yeni teknolojilere erişim sağlanması vasıtasıyla BT müdürlerini zorlayan işyerindeki kullanıcıların kendi kişisel deneyimleri tarafından yönlendirilecektir. Bugüne kadar üretkenlik, OPEX tasarrufları ve verimlilik kazançları tarafından izlenen birleşik iletişimler ediniminin birincil finansal faydası olarak açıklanmıştır. Ancak işbirliği ve çalışan morali gibi “hafif” faydalar bugünlerde eşit biçimde ödüllendirilir. PwC anketine göre alıcıların tam olarak yüzde 93’ü birleşik iletişimler dağıtımından bazı faydalar görmüştür.

Peki yukarıda sorduğumuz gibi bu işletmenizi nereye ulaştırır? Ankete göre 2020 yılına kadar yüzde 100’e ulaşması beklenirken, rakipleriniz birleşik mesajlaşma ve sesli/web konferansı gibi bu üretkenlik araçlarını siz yapmadan önce çalışanlarının ellerine verirse sizi geride bırakacaklardır.

Birleşik iletişimleri iletişim altyapınıza daha da entegre etmek için hemen harekete geçin; nasıl olacağını öğrenmek için buraya tıklayın.