WebRTC’nin ortaya çıkışıyla; SIP’nin sonunun gelip gelmediği, devrimsel protokolün gerçekten de son demlerinde olup olmadığı ya da WebRTC’nin bize söz verildiği gibi uzun yaşayıp yaşamayacağı gibi endüstride sorgulananların çoğu SIP’in kesin olarak kalacağını kanıtladı. Bu öngörülere rağmen her iki teknoloji de işletme iletişimi pazarında kendi özel yerlerini kazanmıştır ve benzer fonksiyonlar gerçekleştirmelerine rağmen birbirlerini tamamlamak için her ikisinden de faydalanılabilir.

WebRTC (veya Web Gerçek Zamanlı İletişimi), tarayıcıdan tarayıcıya iletişimlerin ses ve video uygulamalarına uygulanmasını mümkün kılan bir API’dir. Bunun güzelliği WebRTC tabanlı iletişimlerin kullanılması için yazılım veya eklenti indirme ihtiyacının bulunmayışıdır.

SIP (veya Oturum Başlatma Protokolü) bir API değildir ve sesli ve görüntülü iletişimin sinyal ve kontrol protokolüdür. WebRTC’nin tarayıcı tabanlı olduğu yerde SIP, her türde cihazda veya platformda çalıştırılabildiği için daha yüksek seviyede bir esnekliğe sahiptir.

Peki bu teknolojiler diğerinin performansını gerçekten de desteklemek adına nasıl birlikte çalışabilir? WebRTC müşterilerin ve ortakların herhangi bir yazılım veya eklenti indirmek zorunda kalmadığı geçici ve harici toplantılar için mükemmelken, SIP sesli aramalar ve daha geleneksel birleşik iletişim fonksiyonları gibi basit şeyler için harika biçimde çalışır.

İlaveten WebRTC, SIP veya SDP gibi bir protokolle desteklendiğinde en iyi şekilde çalışır. SIP, WebRTC’nin daha iyi olmasını sağlar ve WebRTC ise 3CX gibi yazılımlı telefon sistemlerini ister uzak bir konumdan meslektaşlarla bir video konferans yapmak olsun ister potansiyel bir müşteriye basit ve sorunsuz bir satış konuşması, çalışanların karşılaştığı her görevde iletişim becerilerine sahip çözümleri çok daha uyumlu hale getirebilir.

SIP özellikle altyapı ve arama maliyetleriyle ilgili tasarruflar bakımından bazı faydalarla birlikte sunulur. Tarayıcı tabanlı olan WebRTC, WebRTC aramalarının doğrudan bir firmanın web sitesinden yapılabildiği ya da sorunları tek bir düğmeye tıklayarak çözmek için uzaktan kontrol gibi özelliklerin bulunduğu özellikle müşteri hizmetleri gibi kendi avantajlarını beraberinde taşır.

Hem SIP hem de WebRTC’den faydalanan bir platform seçilerek kullanıcılar, UC sisteminin mükemmel gelişmişlikteki özelliklerinin ve altyapısının ve de güvenli ve sorunsuz tarayıcı tabanlı iletişimin keyfini sürebilirler.