İşletmem için ücretsiz bir bulut santral alabilir miyim?

Temel şartlarda bir bulut santral, hizmet sağlayıcı tarafından ya da Azure gibi bir bulut hizmeti tarafından barındırılan bir iş telefonu sistemidir. Küçük işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak ücretsiz bulut santral hizmetleri mevcuttur. Çoğu durumda hizmetin bir bölümü daima ücretsizdir ya da hizmet deneme bazlı olarak ücretsizdir.

Neden bulut santral?

İşletmem için ücretsiz bir bulut santral alabilir miyim?

Özel santral (PBX), dahili hatlara arama yönlendirme ile kamu anahtarlamalı telefon şebekesine (PSTN) bağlantı sunan bir ofis telefonu sistemidir. Bu, temelde harici numaralardan gelen ve bu numaralara giden çağrıları etkinleştirdiği anlamına gelir.

Modern santraller, bir şirketin yerel alan ağı (LAN) ve internet üzerinden çalışır. Bunlar SIP veya VoIP telefonları bir santral sunucusuna bağlar yani telefon sistemi, geleneksel telefon hatları ya da mevcut şebeke altyapısı üzerinde çalışabilir. Buna IP Santrali (IP = internet protokolü) denmektedir. IP santralleri internet bağlantısıyla çalıştığı için sistemin yerinde bulunmasına gerek yoktur.

Bulut santral ya da sanal santral, temelde yerinde olmaktan ziyade bir bulut hizmetinde barındırılan modern bir IP santrali sistemidir.

Neyi ücretsiz alırım?

Genellikle bir bulut santral çözümü bazı özellikleri ücretsiz ya da belirli bir süreliğine ücretsiz olarak sağlar. İşletmelerin başta ve ilerleyen süreçte neyin ücretsiz ve neyin giderlere dahil edildiğini kesin olarak belirlemesi önemlidir. Aşağıda işletmelerin ücretsiz bir sanal santral edinebileceği yollar sunulmaktadır.

  • Ücretsiz Deneme: Çoğu barındırmalı santral çözümü ücretsiz bir deneme sunar. Ücretsiz denemenin uzunluğunun değerlendirilmesi önemlidir. Bir aylık bir süre bir telefon sisteminin işletmenin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını anlamak için yeterli olmayabilir.

  • Ücretsiz Hosting: Bazı santral sağlayıcıları ücretsiz bir deneme şeklinde ya da ödemeli paketin bir parçası olarak ücretsiz hosting sağlayabilir.

  • Ücretsiz Sürüm: Sağlayıcılar, temel santral özelliklerini tamamen ve sürekli olarak ücretsiz sunabilir. Bunlar küçük işletmelerin süregelen ihtiyaçlarını karşılayabilir. Bazıları video konferans gibi diğerlerinin sunmadığı hizmetleri sağlayabilir. İhtiyacınız olan özellikleri tanımladığınızdan ve hizmetin bunları kapsadığından emin olun.

Neye ödeme yaparım?

İster hemen ister uzun vadeli olsun neyin gider olarak kapsanacağını bilmek, plan yapmak ve bu maliyetlerin bütçenize uyup uymayacağını belirlemek açısından yardımcı olur. Gözönünde bulundurulacak muhtemel giderler şunlardır:

  • Ücretsiz Deneme Sürümleri: Teklif ücretsiz bir denemeyse, deneme süresi sona erdikten sonraki maliyetleri düşünün. Ayrıca ücretsiz denemede hangi sürüm sunuluyor? Eğer en pahalı tam özellikli sürüm ise, deneme sürümü sona erdikten sonra bu özellikleri devam ettirmek için ya daha fazla ödemeniz ya da özelliklerin kullanımına son vermeniz gerekecektir. Genel olarak, uzun vadede kullanacağınız aynı sürümle başlamak en iyisidir.

  • Harici Hosting: Sürekli ücretsiz bir santral lisansıyla, hosting giderlerini ödemeniz gerekebilir. Buna rağmen Google Cloud ve Amazon gibi hosting sağlayıcıları genellikle tüketiminize göre hazırlanmış sanal makineler için çok makul ölçüde düşük ücretler almaktadır. Böylece yerinde çözümler için pahalı donanıma yatırım yapmak yerine daha uygun maliyetli bir çözüm elde edersiniz.

  • IT ve Bakım: Bazı ücretsiz santrallerin kurulumu ve yönetimi çok zor olabilmektedir. Bu ise süregelen zamanda daha yüksek maliyetler ve IT personeliniz için gerekli eğitim anlamına gelebilir. Kurulum ve bakım kolaylığını araştırdığınızdan emin olun.

  • Güvenlik: Ücretsiz bir santralin güncel yerleşik güvenliği yoksa, ilave güvenlik ve izlemeye yatırım yapmanız gerekir.

  • Devam Eden Hosting: Hosting ücretsiz bir deneme olarak sunuluyorsa, deneme sonrasında devam eden maliyeti araştırın.
  • Aylık Telefon Aramaları: Telefon sisteminizle hangi SIP trunkların uyumlu olduğunu araştırdığınızdan emin olun. Uygun maliyetli bir SIP trunk sağlayıcı seçmenize imkan tanıyan bir ücretsiz bulut santral sistemi, yalnızca sınırlı aramayı kapsayan düşük maliyetli bir aylık paketten daha uygun maliyetli olabilir.

  • Enterprise Fonksiyonelliği: Tamamen ücretsiz bir sanal santral sisteminin, daha büyük işletmelerin ihtiyaç duyacağı birçok gelişmiş özelliği kapsamayabileceğine dikkat edilmesi önemlidir.Örneğin call flow design, gelişmiş iletişim merkezi ve arama kaydı dahil olmayabilir. Bu durum küçük işletmenin iletişim ihtiyaçları için bir sorun teşkil etmeyebilir.

Bir diğer nokta da bazı sağlayıcıların, hosting sağlayıcıları arasında geçiş yapmanıza ya da işletmeniz büyürken yerinde seçeneğine ilerleyebilmenize imkan tanımasıdır. Bu özellik verilerinizin tam kontrolünü elinizde tutmanızı sağlar ve gelecekte pahalı taşıma maliyetlerinden kaçınmanıza yardımcı olur.

Neye ödeme yapacağınızı ve bunun maliyetinin ne olacağını bilmek, işletmenize en uygun santral çözümünü seçebilmenizi sağlar.

Neden 3CX ücretsiz bulut santralini seçmelisiniz?

3CX aşağıdaki özellikleri ücretsiz olarak sunmaktadır:

  • 8 eşzamanlı arama için Standart sürüm. Daima ücretsiz.

  • 16 eşzamanlı arama veya fazlası için Standart sürüme 1 yıl ücretsiz deneme.

  • Standart sürüm ile 1 yıl ücretsiz hosting.

  • Ücretsiz Standart sürüm dahil tüm sürümlerde sınırsız dahili hat ve kullanıcı.

  • Ücretsiz Standart sürüm dahil tüm sürümlerde yerleşik video konferans. Ücretsiz sürüm için 25 web konferans katılımcısı (Enterprise için 250’ye kadar).

  • Web tarayıcı ve tüm ofis telefonu özelliklerine erişime sahip uzaktan çalışmayı etkinleştirmek için mobil uygulamalar.

  • Sanal resepsiyonist/otomatik katılımcı, zil uzatma ve eşzamanlı mobil gibi gelişmiş özellikler.

  • Kolay çalıştırma – PBX Express, 3CX’i bir hosting hizmetine bir saatten kısa sürede yükler.

Daha fazla inceleme