Bulut santral nedir?

Bulut santral veya sanal santral, bir internet bağlantısı vasıtasıyla güvenli ve güvenilir bir ofis telefonu sistemi sunar. İşletmelere esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlarken düşük maliyetleri de sürdürür.

Santral sistemi (özel santral), bir şirket veya kuruluş içerisinde kullanılan özel bir telefon sistemidir. Modern işletme telefon sistemleri, eski sistemlerden internet bağlantısı üzerinden çalışan IP (internet protokolü) santral sistemlerine dönüşmüştür. IP telefonları bir santral sunucusuna bağlarlar. Bu seçenek daha gelişmiş telefon özellikleri ile önemli maliyet tasarrufları sağlar.

Bir bulut santral aynı şekilde işler ancak yerinde değil bir bulut sunucu üzerinde barındırılır. Bu, kendinizin ayarlayacağı bir hosting hizmeti ya da santral hizmet sağlayıcısının barındırması olabilir. Küçük işletmelerin çoğunda artık bunu cazip bir seçenek haline getiren güvenilir ağ bağlantıları mevcuttur.

Bulut santralin faydaları nelerdir?

İşletmem için ücretsiz bir bulut santral alabilir miyim?

IP telefon sistemleriyle olduğu gibi bir bulut santral de internet bağlantısı kullanmanın avantajını sunar. Bir bulut çözümünün geleneksel santrale göre faydalarından bazıları aşağıda açıklanmıştır.

  • Uzak iş telefonu aramaları – VoIP masa telefonlarına ilaveten kullanıcılar, bir webfon veya mobil uygulama vasıtasıyla farklı konumlardan iş telefonu numaralarına bağlanabilir. Giden ve gelen aramalar, sesli mesaj, arama aktarımları ve fazlasının tamamına uzaktan erişilebilir ve bu da daha fazla esneklik ve sıklıkla daha iyi bir müşteri hizmeti anlamına gelir.

  • Sunucu bakımı yoktur – Özellikle küçük işletmeler için yerinde sunucuların bakımını yapmak zor olabilir. Bir bulut santral çözümü web arayüzleri ile daha kolay sunucu yönetimi anlamına gelirken; sağlayıcı tarafından barındırılan bir telefon sistemi ise herhangi bir sunucu yönetiminin olmadığı anlamına gelir.
  • Daha düşük maliyetler – Bakım konusundaki tasarruflardan başka, hosting sağlayıcıları sadece kullanıma göre ücret alır.

  • Daha kolay kurulum – Çoğu bulut telefon sistemi daha az sunucu taraflı teknik bilginin gerekmesi anlamına gelen kurulum sihirbazları kullanır.

3CX’i neden bulut santraliniz olarak kullanmalısınız?

3CX, barındırmalı bir santral çözümünün faydalarının yanısıra pek çok ilave özellik de sunmaktadır.

  • Ücretsiz hosting – 3CX bir yıl ücretsiz hosting sunar.

  • Rekabetçi fiyatlandırma – 3CX’in fiyatlandırması, işletmelerin %80’e varan oranda tasarrufunu sağlayarak eşzamanlı süregelen aramalara dayanan yıllık bir sabit fiyattır.

  • SIP trunk ve IP telefon seçenekleri – 3CX, bilinen donanım ve hizmet sağlayıcılara kolayca entegre olur. Bu da daha kolay kurulum ve daha fazla tasarruf demektir.

  • Tam işletme iletişim sistemi – 3CX video konferansa, canlı yardim, Facebook’a ve iş için anlık mesajlaşmaya ayrıca CRM’ye entegre olur.

  • Gelişmiş özellikler – Bazı gelişmiş bulut iletişim merkezi özellikleri arama yönlendirme, otomatik katılımcı, arama kaydı ve arama akışı yönetimini kapsar.

3CX gibi bir bulut santral satmak isteyen bir bayi iseniz, sağlayabileceğiniz faydaları görmek için iş ortağı sayfamızı ziyaret ediniz.

Daha fazla inceleme