Solved 3cx CDR sistemi

berkselcuk

Free User
Joined
Oct 3, 2023
Messages
3
Merhaba,

Çalışmış olduğum firmada 3cx kullanıyoruz ve arayan kişilerin kendi sistemimizdeki bilgilerini otomatik çağrıyı alan kişinin ekranına düşürecek bir sistem yapmak istiyorum. Şuana kadar çağrı düşünce arayan kişinin numarasını veri tabanına aktarıp ordan bilgileri çektim fakat aranan kişiler kuyrukta olduğu için kime çağrı düştüğünü veya çağrının ne zaman sonlandığını alamamaktayım. Bununla ilgili araştırmalarım sonucu çağrı sonlandığında CDR dosyası oluşturabileceğimi öğrendim fakat bu konu hakkında biraz bilgisizim ve forumda bulabildiğim konularda, CDR ile ilgili dökümanlarda bu sistemi nasıl kurgulayacağım hakkında bilgi bulamadım. Konu ile alakalı elinizde kaynak var ise iletebilir misiniz? Şuan CDR sisteminden tek beklentim çağrı sonunda benim belirlediğim sunucuya CDR dosyasını göndermesi.

Saygılarımla.
 
Merhaba,

Çalışmış olduğum firmada 3cx kullanıyoruz ve arayan kişilerin kendi sistemimizdeki bilgilerini otomatik çağrıyı alan kişinin ekranına düşürecek bir sistem yapmak istiyorum. Şuana kadar çağrı düşünce arayan kişinin numarasını veri tabanına aktarıp ordan bilgileri çektim fakat aranan kişiler kuyrukta olduğu için kime çağrı düştüğünü veya çağrının ne zaman sonlandığını alamamaktayım. Bununla ilgili araştırmalarım sonucu çağrı sonlandığında CDR dosyası oluşturabileceğimi öğrendim fakat bu konu hakkında biraz bilgisizim ve forumda bulabildiğim konularda, CDR ile ilgili dökümanlarda bu sistemi nasıl kurgulayacağım hakkında bilgi bulamadım. Konu ile alakalı elinizde kaynak var ise iletebilir misiniz? Şuan CDR sisteminden tek beklentim çağrı sonunda benim belirlediğim sunucuya CDR dosyasını göndermesi.

Saygılarımla.
Yapmak istediğiniz CDR içinde Socket aktif edip cdr oluşturmak, burada oluşan cdr dosyasını yazılımınız gidip okuyacak aşağıdaki ekran görüntüsünden inceleyebilirsiniz socket özelliklerini.
1696317616829.png

Bağlantıda detaylı açıklamaları da mevcut.
 
  • Like
Reactions: Recep Karabacak
Dikkatli okuyunca fark ettim, siz kuyruktaki çağrıları takip etmek istiyorsunuz anladığım kadarıyla ancak bunun socket bağlantısıyla yapılacağını sanmıyorum. Bu arada CRM entegrasyonu yapmaya çalışıyorsunuz sanırım, biraz daha detay verirseniz belki bir fikir verebiliriz.
 
Merhaba Murat Bey,

Yardımınız için teşekkürler, tabii ki hemen açıklayayım.

Bizim müşterilerimizin hizmetleri bulunuyor ve fazlasıyla müşterimiz var bundan dolayı çağrı geldiğinde arayan kişinin numarasını bizim CRM database'imiz ile eşleştirip bilgilerini çağrıyı alan arkadaşın ekranına düşürecek bir proje üstünde çalışıyorum. Bunun için farklı bir sunucuda php ile sayfayı tasarladım fakat buradaki sorun; Çağrı düştüğünde CFD ile transferin önüne WebServiceRest koyarak gelen numarayı dışarıya post ediyorum, sonrasında çağrıyı takip edemiyorum yani hangi kullanıcı çağrıyı açmış, ne kadar sürmüş veya ne zaman kapanmış gibi bilgilere erişemiyorum. Bu tarz bilgiler sanıyorum ki öncesinde RestAPI ile sağlanırken geçen sene bu kaldırılmış veya dökümanları kaldırılmış araştırsam da bulamadım. Ben de CDR dosyasını kullanarak en azından çağrı sonunda çağrının kapandığı bilgisini ve görüşen kullanıcının numarasını almayı hedefledim. Tabii burada CallControl API vb. bir alternatif var ise kullanabileceğim benim için çok büyük bir nimet olur. Desteğinizi rica ediyorum.

Saygılarımla.
 
Günaydın, talebiniz geliştirme işi ve oldukça teferruatlı bir süreç ancak CDR altındaki Socket i incelediyseniz zaten orada çağrı bilgilerinin bir dosyaya yada canlı olarak izlenebileceğini görmüş olmalısın. CRM entegrasyonu için 3CX CRM i bir veritabanı ile bağlarsan temel CRM çalışmasını zaten yaparsın. Siz kendinize ayrı bir raporlama arayüz yazmak istiyorsunuz burada, onu da dediğim gibi Socket i inceleyin size yardımcı olacaktır. Örneklerini ve açıklama sayfasını yollamıştım, farklı bir şey olursa yine yazabilirsiniz.
 
Merhaba Murat Bey,

Yardımınız için teşekkürler, tabii ki hemen açıklayayım.

Bizim müşterilerimizin hizmetleri bulunuyor ve fazlasıyla müşterimiz var bundan dolayı çağrı geldiğinde arayan kişinin numarasını bizim CRM database'imiz ile eşleştirip bilgilerini çağrıyı alan arkadaşın ekranına düşürecek bir proje üstünde çalışıyorum. Bunun için farklı bir sunucuda php ile sayfayı tasarladım fakat buradaki sorun; Çağrı düştüğünde CFD ile transferin önüne WebServiceRest koyarak gelen numarayı dışarıya post ediyorum, sonrasında çağrıyı takip edemiyorum yani hangi kullanıcı çağrıyı açmış, ne kadar sürmüş veya ne zaman kapanmış gibi bilgilere erişemiyorum. Bu tarz bilgiler sanıyorum ki öncesinde RestAPI ile sağlanırken geçen sene bu kaldırılmış veya dökümanları kaldırılmış araştırsam da bulamadım. Ben de CDR dosyasını kullanarak en azından çağrı sonunda çağrının kapandığı bilgisini ve görüşen kullanıcının numarasını almayı hedefledim. Tabii burada CallControl API vb. bir alternatif var ise kullanabileceğim benim için çok büyük bir nimet olur. Desteğinizi rica ediyorum.

Saygılarımla.

Merhabalar,

Kullanıcılarınız 3CX Webclient / Desktopapp kullanıyorsa uygulamanın Integration özelliğini kullanarak çağrı geldiğinde yada çağrı cevaplandığında arayan numara ve rehberde kayıtlı isim bilgilerini yada sadece birini içeren bir html query gönderebilirsiniz. Bu sayede çağrıyı cevaplayan kullanıcınızın karşısına müşteri bilgilerinizin olduğu sayfayı çağırabilirsiniz.

1696401276452.png
Not: Webclient Integration parametresi doğrulama yapmaz kullanıcılarınızın browser üzerinde oturum açmış olması gerekir.

Müşteri / kişi kartı açmaktan daha fazlasına ihtiyacınız varsa @MuratDemirtas beyinde bahsettiği gibi 3CX CRM Integration aracını kullanarak doğrulama, çağrı geçmişi vb. bilgilere de erişebilirsiniz.

Çağrıları yönetmek ve her adımını izlemek isterseniz 3CX API kullanmanız gerekecek şuan için 3CX tarafından API için bir doküman ve dosya paylaşımı bulunmamaktadır. 3CX Global forumlarda paylaşımlar bulabilirsiniz. K2M Bilişim olarak 3CX Webhooks API ve Call Control API hizmeti verebilmekteyiz. İncelemek isterseniz Postman Dokümanlar adresimize bakabilirsiniz.
 
  • Like
Reactions: MuratDemirtas
Merhaba Murat Bey ve Recep Bey,

Öncelikle cevaplarınız için her ikinize de ayrı ayrı teşekkür ederim.

Konu hakkında belirtmiş olduğunuz bilgiler üzerine internette farklı bir kaç arama yaptığımda Call Control API'nin mevcut durumda nasıl kurulabileceğini buldum ve bu sanıyorum ki tüm sorunlarım için çözüm olacaktır. Destekleriniz için çok teşekkür ederim şuan kurulum ile alakalı bulabildiğim tüm sayfaları inceliyorum umarım yakın zamanda projemin ilk versiyonunu şirketime sunacağım.

İyi çalışmalar dilerim.
 
  • Like
Reactions: Recep Karabacak
Merhaba;

Cevapların faydalı olmasına sevindim, kolay gelsin.
 

Members online

No members online now.

Forum İstatistikleri

Threads
21,133
Messages
106,329
Members
70,214
Latest member
Tommy72
3CX'i edinin - Tamamen ücretsiz!

Ekibinizi ve müşterilerinizi bağlayın Telefon Sistemi Canlı Yardım Video Konferans

Hostingli veya Kendinden yönetimli. 10 kullanıcıya kadar sonsuza dek ücretsiz. Kredi kartı gerekmez. Risk almadan deneyin.

3CX register cta
Bu e-postaya bağlı bir 3CX Hesabı zaten mevcut. Oturum açmak veya unutmuşsanız şifrenizi sıfırlamak için Müşteri Portalına yönlendirileceksiniz.