Tümleşik iletişim nedir?
UC olarak kısaltılan Tümleşik İletişim, dijital işgücü etkileşiminde ve işbirliğindeki farklı iletişim aracı çeşitleridir. Kullanıcılar diğerlerinin arasında telefon aramaları, web konferans, SMS ve e-postayı birleştirerek verileri paylaşabilir ve bunlara erişebilir ve gerçek zamanlı olarak işbirliği yapabilirler. İster büyük bir kuruluş ister küçük bir işletme olsun, doğru tümleşik iletişim çözümü işletme süreçlerinizi bir üst seviyeye taşıyabilir. İşbirliğini geliştirin, üretkenliği, mobiliteyi ve kullanıcı deneyimini artırın.
Çeşitli iletişim kanalları mevcuttur, aşağıda yaygın biçimde kullanılan işbirliği araçlarından birkaçını bulabilirsiniz:
Bu iletişim kanallarından bazıları “depola ve ilet” türündedir yani bilgiler bir yönden teslim edilir ve uzaktaki insanların boş zamanlarında görüntülemesi için sınırsız biçimde erişilebilir (neredeyse) kalır; e-posta bu iletişim tarzının büyük büyük dedesidir.
Diğerleri ise “gerçek zamanlı”dır ve hızlı bir yanıt gerektirir (genellikle diğer görevleri kesintiye uğratarak); telefon araması bu kategorinin açık ara en büyük yarışmacısıdır.
Bu farklı iletişim çözümlerinin her biri tipik olarak bir “uygulama”nın değiş tokuş edilen bilgilere erişimini gerektirir. Dikkat gerektiren çözümlerin sayısı artarken bunların verimli biçimde yönetimi de giderek zorlaşır.
Neden tümleşik iletişimi seçmeliyiz?
Tümleşik İletişim, ne zaman veya nerede (evde, işte, arabada, trende…) ya da hangi cihazdan (laptop, tablet, akıllı telefon…) erişildiği fark etmeksizin kullanıcının tüm bu bilgilere kolayca erişmesine imkan tanımak üzere piyasanın tüm “uygulamaları” entegre etme çabalarını tanımlamada kullanılan kapsamlı bir terimdir. Örneğin gelen aramalar; kullanıcı ister ofiste ister mobil cihazda ya da evden bir webfondan çalışıyor olsun, alıcı nerede olursa olsun ona yönlendirebilir.
Bir tümleşik iletişim çözümü iletişim kanalları arasındaki hudut çizgilerini etkin biççimde belirsizleştirir. Örneğin bir kullanıcı sesli bir mesaj alıp buna e-postayla ya da herhangi bir telefondan erişmeyi seçebilir. Gönderenin durumu mevcudiyet bilgilerinden görülebilir ve online ise, metin mesajı veya görüntülü arama ile hemen bir yanıt gönderilebilir.
Basitçe söylemek gerekirse, Tümleşik İletişim Çözümlerinin amacı; iş iletişimini biraraya getirmek ve modernize etmek, çalışan verimliliğini artırmak ve müşteri deneyimini geliştirmektir.
Tümleşik iletişimin faydaları
3CX’i neden tümleşik iletişim çözümünüz olarak seçmelisiniz?
3CX aramaları video konferans, canlı yardım, kurumsal mesajlar, WhatsApp, durum ve dahasına entegre eden, tek platformlu bir tümleşik iletişim çözümüdür. Dahili işbirliği araçlarının tamamı hem yerinde hem de hostingli bir çözüm şeklinde standart olarak sunulmaktadır.