SIP yöntemleri – talepleri ve cevapları nelerdir?

SIP bir çağrı oturumu oluşturmak için Yöntemler/Talepler ile bunlara ilişkin Cevapları kullanır.

SIP Yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinin

SIP talepleri

İlk altısı temel talep/yöntem çeşidi olan toplam on dört SIP Talebi yöntemi vardır:

  • INVITE (Davet et) = Oturumu başlatır

  • ACK (Alındı) = INVITE talebini teyit eder

  • BYE (Hoşça kal) = Oturumu kapatır

  • CANCEL (İptal) = Oturum başlatma sürecini iptal eder

  • REGISTER (Kayıt) = Kullanıcının bulunduğu yeri bildirir (ana makine adı, IP)

  • OPTIONS (Seçenekler) = Arayan ve aranan SIP telefonlarının yetenekleri hakkında bilgi aktarır

  • PRACK = Geçici Onay

  • SUBSCRIBE (Abone ol) = Bilgilendiriden gelen Bildirime abone olmak

  • NOTIFY (Bildir) = Aboneyi yeni bir etkinlik hakkında haberdar eder

  • PUBLISH (Yayınla) = Sunucuda bir etkinlik yayınlar

  • INFO (Bilgi) = Orta oturum bilgilerini gönderir

  • REFER (Sevk et) = Alıcıdan çağrı aktarımı yayınlamasını ister

  • MESSAGE (Mesaj) = Anlık Mesajları iletir

  • UPDATE (Güncelle) = Bir oturumun durumunu değiştirir

SIP cevapları

SIP Taleplerine altı kategoriden oluşan SIP cevapları ile cevap verilir:

  • 1xx = 180 (çalıyor) gibi bilgi içerikli cevaplar

  • 2xx = Başarı cevapları

  • 3xx = Yeniden yönlendirme cevapları

  • 4xx = Talebin yerine getirilememesi

  • 5xx = Sunucu hataları

  • 6xx = Global arızalar

Daha fazla bilgi