PBX telefon sistemi nedir?

PBX, bir şirket veya kuruluş içerisinde kullanılan özel bir telefon şebekesi olan Özel Santral Sistemi demektir. PBX telefon sisteminin kullanıcıları; IP üzerinden ses iletimi, ISDN veya analog gibi farklı iletişim kanallarını kullanarak dahili (şirketleri içinde) ve harici olarak (dış dünyayla) iletişim kurabilirler. Bir PBX veya PABX, fiziksel telefon hatlarından (PTSN) daha fazla telefona sahip olmanızı ve kullanıcılar arasında ücretsiz aramalar yapmanızı da mümkün kılar. Ayrıca arama aktarımları, sesli mesaj, arama kaydı, interaktif sesli menüler (IVR’ler) ve arama kuyrukları gibi özellikler sunar.

Geleneksel PBX Telefon Sistemlerinin kendi özel telefonları bulunur yani bu telefonları farklı bir sistemle tekrar kullanmanın bir yolu yoktur. Bu durumda ya sisteme bağlı kalırız (aynı sisteme bağlı kalırız çünkü sistemin değişmesi telefonların değişmesi anlamına gelir ki bu ayrılmayı çok pahalı kılar) ya da satıcıya bağlı kalırız (aynı satıcıya bağlı kalırız çünkü telefonlar sadece aynı satıcıdaki sistemlerle, bazen sadece belirli çeşitteki sistemlerle kullanılabilir).

Buna ragmen zaman ve teknoloji, tüketici telefonculuk hizmeti manzarasını lider olan Açık Standart Tabanlı IP Telefon Sistemi ile değiştirmiştir. Bu yeni çağdaki “IP”nin anlamı, telefon aramalarının altında yatan aktarım teknolojisi olarak İnternet Protokolünü kullanarak yapılmasıdır.

PBX telefon sistemleri, barındırmalı veya sanal çözümler ve kendi donanımınızda çalıştırmak üzere yerinde çözümler olarak kullanılabilir.

Bir IP telefon sisteminin bağlanabilirlik ve ulaşabilirlik bakımından yapabileceklerini öğrenin

Geleneksel bir telefon sistemi ile, tipik olarak belirli sayıdaki maksimum dış telefon hattı sayısıyla (trunklar) ve belirli sayıdaki maksimum dahili telefon aygıtı ya da dahili hattıyla sınırlısınızdır. PBX telefon sisteminin kullanıcıları (telefonlar veya dahili hatlar), harici telefon aramaları yapmak için dış hatları paylaşır.

Bir IP telefon sistemine geçilmesi, dahili hatlar ve trunklar bakımından neredeyse sınırsız büyümeyi mümkün kılarak ve geleneksel bir telefon sistemiyle daha maliyetli ve yerine getirilmesi zor olan daha karmaşık fonksiyonlar sunarak aşağıdakiler gibi birçok fayda sağlar ve fırsatlar doğurur:

  • Zil Grupları

  • Kuyruklar

  • Dijital Resepsiyonistler

  • Sesli Mesaj

  • Raporlama

  • Dahili telefon sistemi / Çağrı hizmeti

İş telefonu sistemi olarak santral

İş telefonu sistemi, profesyonel ortamda kullanılan çok hatlı bir telefon sistemidir. Kuruluşlar ve birbirine benzer küçük işletmeler için bu sistem, telefon aramalarının ve modern iletişim çözümlerinin yönetimi için daha gelişmiş özellikleri kapsamak üzere genişlemiştir. Daha spesifik olarak IP (internet protokolü) teknolojisi telefon sistemleri olasılıklarını genişletmiştir. Bu durum diğer işletme yazılımlarıyla entegrasyonu kapsar.

İlk başlarda iş telefon sistemleri, tuşlu telefon sistemi (KTS) gibi teknolojileri kullanmıştır. Daha yakın zamanda ise bu durum bulut tabanlı özel santrallere (PBX) evrilmiştir.

Buna rağmen iş telefon sistemleri evrim geçirmiştir. İlk ilerlemelerden biri, kullanıcıların bir operatöre ya da telefon santraline bağımlı kalmadan diğer masa telefonlarına bağlanabilmesini sağlamıştır. Artık PBX sistemleri modern SIP’ye (oturum başlatma protokolü) ve IP telefonlara bağlanabilmektedir. Bunlar VoIP sistemleri olarak da bilinmektedir. Kullanıcılar artık ofis telefon hatlarına internet üzerinden ya da bir mobil uygulama aracılığıyla da erişebilmektedir.

Ek özellikler modern iletişimi, basit bir telefon sisteminin hatta geleneksel bir özel santralin de ötesine taşımıştır. Tümleşik iletişim şu anda iş birliği, müşteri hizmetleri ve uzak çalışma için en son teknolojiyi sunmaktadır. Gelişmiş özelliklerden bazıları web konferansı, anlık mesajlaşmayı ve sanal resepsiyonistleri kapsar. Kullanıcılar, otomatik katılımcılar ve özel selamlamalar ayarlayabilir ya da çevrimiçi arayüzden görsel bir sesli mesaj menüsüne erişebilirler.

Ofis telefon sistemi teknolojisi

Çoğu modern ofis telefon sistemi, bir yerel ağ şebekesi ya da bunun yerine yüksek hızda bir internet bağlantısı kullanan IP’ye (internet protokolü) dayanır. Bu, kuruluşların ve birbirine benzer küçük işletmelerin mevcut telefon ya da şebeke kablolarını kullanabildiği anlamına gelir.

Modern bir ofis telefon sistemi, SIP/VoIP telefonları bir santral sunucuya internet aracılığıyla bağlar. Buna bir ofis VoIP sistemi de denebilir. Bu teknoloji çok daha fazla çeşitte telefon erişimine olanak sağlar:

  • Softphone’lar: Bilgisayar üzerinde program olarak çalışan yazılım tabanlı telefonlardır.

  • Webfonlar: Softphone’lara benzer ancak güvenli kimlik bilgileri kullanan bir web tarayıcı aracılığıyla kullanılabilirler.

  • Mobil Uygulamalar: Kişisel bir mobil telefondaki uygulamalar iş telefon numarasına erişim sunabilirler. Kullanıcıların ofis telefon hatlarının pek çok özelliğine erişimine de imkan tanırlar.

Modern bir iş telefon sisteminin faydaları

Modern iş telefon sisteminin faydaları

Ofis dahili hatlarının basit bir grubu küçük bir işletmenin temel ihtiyaçlarını kapsayabilir. Temel özellikler, sesli mesaj ve arama aktarımından oluşabilir. Yine de herhangi bir ölçekteki işletme, modern bir iletişim sisteminin gelişmiş özelliklerini elde edemeyecektir. Bunlar daha iyi müşteri hizmetlerini ve daha verimli çalışmayı mümkün kılabilir.

3CX, kuruluş sınıfında özellikler arayan tüm işletmelerin ihtiyaç duyduklarını sağlayarak kendini önde gelen IP santral üreticisi kılmıştır.

  • Maliyet Tasarrufları: Daha eski telefon sistemlerinin daha az özelliği varken, bakım ve aylık telefon faturaları bakımından daha maliyetlidirler.

  • Sürdürülmesi Daha Kolay: Özel kablolar ve donanım özelleşmiş hizmet gerektirir. Modern bir telefon sistemi internet bağlantısı kullandığından, mevcut LAN altyapısını kullanabilmektedir. Sistem bakımı genelde bir bilgisayar arayüzünden yapılır. Kullanıcılar dakikalar içinde ikinci bir telefon hattı ekleyebilir.

  • İnternet Üzerinden Bağlanın: Kolay bakımın yanısıra, internet bağlantısı kullanmak işletmelerin telefon sistemlerine her yerden erişebileceği anlamına gelir. Böylece birden çok sayıdaki ofisin birbirine bağlanması kolaylaşır.

  • Mobilite ve Uzak Çalışma: Kullanıcılar bir ofiste bulunmasa bile yine de iletişimlerini yönetmek için bir web tarayıcı veya cep telefonu kullanabilirler. Bir web uygulamasında veya mobil uygulamada kullanıcılar; meslektaşının dahili hattını arayabilir, gelen aramaları cevaplayabilir ya da harici numaraları arayabilirler. Ayrıca arayan kimliğini görebilir, aramaları aktarabilir ve arama yönlendirme ayarı yapabilirler. Bazı ofis telefon sistemleri, video ve iş mesajlaşması entegrasyonuna da sahiptir.

  • Kolay Genişletilme: IP telefon sisteminin genişletilmesi de daha kolaydır. Yeni bir dahili hat eklemek, bir kullanıcıyı online olarak ayarlayıp sonrasında bir telefon eklemek kadar kolay olabilir.

  • Call Center Özellikleri: Sistemler artık manuel telefon santrallerine dayanmamaktadır. Buna rağmen çevrimiçi telefon santrali seçenekleri, otomatik katılımcılar, arama yönlendirme kuralları ve gelişmiş kuyruk stratejileri; işletmelerin telefon aramalarını daha verimli biçimde yönetmesini sağlar. Modern sistemler denetçilerin aramaları kaydetmesine, aramaları dinlemesine ya da eğitim ve daha iyi müşteri hizmeti için kontrolü ele almanıza imkan tanır.

  • Modern İş İletişimleri: Basit telefon aramaları halen yaygındır. Ancak birçok profesyonel ve müşteri artık alternatifleri tercih etmektedir. Bunlar görüntülü aramalar, web konferans, anlık mesajlaşma ve sosyal medyayı kapsar. İş telefonu sistemleri tüm kanallar için araçları kapsamak üzere genişletilmiştir.

  • Diğer Yazılımlarla Entegrasyon: İş yazılımı bulut programcılığa doğru ilerlemektedir. Bir IP santral, CRM’lere entegre edilebilir. Bu, işletmelerin kişilerle eşleştirilmesine ve bilgilerin tek bir konumdan yönetilmesine imkan tanır.

3CX’i neden iş telefonu sisteminiz olarak seçmelisiniz?

  • Düşük Fiyatlandırma: 3CX sabit oranlı yıllık fiyatlar sunar. Kullanıcı başına ücretlendiren aylık planlara kıyasla, işletmeler bu sayede aylık telefon giderlerinden %80’e varan oranda tasarruf edebilir.

  • Esnek Lisanslama: Fiyatlandırma da eşzamanlı aramalara dayanır. Bir işletmenin 50 kullanıcısı varsa, çoğu telefon sistemi sağlayıcısı 50 hattın tamamı için ücretlendirme yapar. Tek seferde sadece 10 hat kullansalar bile.

  • Tam iletişim sistemi: 3CX, maliyete dahil web konferans ve canlı yardım sunar. En yaygın CRM’ler, WhatsApp ve anlık mesajlaşmaya da entegre olur.

  • Esneklik: 3CX ile işletmeler kendi SIP trunklarını ve VoIP telefonları seçer. 3CX açık bir platform olduğundan, en yaygın hizmet sağlayıcılara ve donanıma entegre olur. Bu da donanım, ücretsiz numaralar ve uzak mesafeli arama ve fazlasında tasarruf anlamına gelir.

  • Mobilite: 3CX, web tarayıcılar ile iOS ve Android cihazlar için tam özellikli uygulamalar sunar.

  • Kolay Ölçeklenebilirlik: İşletme büyürken 3CX’in yazılımı da kolayca ölçeklendirilir. Benzer şekilde esnek lisanslama da telefon hizmetinin arttırılmasını veya azaltılmasını kolaylaştırır.

3CX, işletmelerin aradığı kuruluş sınıfındaki tüm özellikleriyle kendini lider IP santral üreticisi haline getirmiştir.

Daha fazla okuma