VoIP Avantajları: IP telefon sistemine geçişin 10 nedeni

IP telefon sistemi nedir?

IP telefon sistemi, IP veri ağları üzerinden telefon aramaları sağlayan tam bir telefon sistemidir. Tüm konuşmalar ağ üzerinden veri paketleri şeklinde gönderilir.

Teknoloji, gelişmiş iletişim özelliklerini kapsar ancak önemli bir miktarda sorunsuz ölçeklenebilirlik ve sağlamlık sağlar. IP PBX telefon sistemi aynı zamanda isteğe bağlı bir ağ geçidi aracılığıyla geleneksel PSTN hatlarına da bağlanabilir böylece gündelik iş iletişimini bu en gelişmiş ses ve veri ağına yükseltmek çok kolay bir hale gelir!

Kuruluşların mevcut harici altyapılarını ve operasyonlarını değiştirmeleri gerekmez. Bir IP telefon sistemi çalıştıran bir kuruluş normal telefon numaralarını bile muhafaza edebilir. Bu şekilde IP telefon sistemi, yerel aramaları kuruluşun içerisindeki veri ağı üzerindeki değiştirir ve tüm kulanıcıların aynı harici telefon hatlarını paylaşmasına imkan tanır.

IP telefon sistemi nasıl çalışır?

IP PBX Telefon Sistemleri hakkında daha fazla bilgi edinin

IP PBX veya IP Telefon Sistemi bir veya daha fazla SIP telefondan, IP telefon sistemi sunucusundan ve isteğe bağlı olarak mevcut PSTN hatlarına bağlanmak için bir VoIP Ağ Geçidinden oluşur. IP telefon sistemi sunucusu, bir proxy sunucusuna benzer işleve sahiptir. SIP istemciler, ister softphone ister masa telefonu olsunlar, IP telefon sistemi sunucusuyla kaydolur ve bir arama yapmak istediklerinde IP telefon sisteminin bağlantıyı kurmasını isterler. IP telefon sistemi tüm telefonlar/kullanıcılar ve bunlara karşılık gelen SIP adreslerinden oluşan bir dizine sahiptir ve böylece bir VoIP ağ geçidi ya da VoIP hizmet sağlayıcısı vasıtasıyla dahili bir aramaya bağlanabilir ya da harici bir aramayı yönlendirebilirler. IP telefon sistemleri hakkında daha fazla bilgiye ve sık sorulan sorulara VoIP SSS üzerinden ulaşabilirsiniz.

Fayda 1: Özel bir telefon sistemine göre yüklemesi ve yapılandırması çok daha kolaydır:

IP telefon sistemi, bilgisayar üzerinde bir yazılım olarak çalışır ve bilgisayarın, kullanıcı arayüzünün ve özelliklerin gelişmiş işleme alma şeklini destekleyebilir. Ağ oluşturmada ve bilgisayarlarda uzman herhangi biri bir IP telefon sistemini yükleyebilir ve sürdürebilir. Buna karşın bir özel telefon sistemi, genellikler bu belirli sistem üzerinde eğitim almış bir yükleyici gerektirir!

Fayda 2: Web/GUI tabanlı konfigürasyon arayüzü nedeniyle yönetimi kolaydır:

IP telefon sistemi, telefon sisteminizi kolayca sürdürmenize ve sistemde ince ayarlar yapmanıza imkan tanıyan web tabanlı bir konfigürasyon arayüzü veya GUI vasıtasıyla yönetilebilir. Özel telefon sistemlerinin genellikle yalnızca telefon teknisyenleri tarafından kullanılmak üzere tasarlanmış kullanılması zor arayüzleri vardır.

Fayda 3: VoIP sağlayıcıları kullanarak elde edilen önemli maliyet tasarrufları:

Bir IP telefon sistemiyle, uzun mesafeli ve uluslararası aramalarda kolayca bir VoIP Sağlayıcısı kullanabilirsiniz. Aylık tasarruflar önemlidir. Eğer şubeleriniz varsa, telefon sistemlerini kolayca şubeler arasında bağlayabilir ve ücretsiz telefon aramaları yapabilirsiniz.

Fayda 4: Telefon kablolarını ortadan kaldırın!

IP telefon sistemi, donanım IP telefonlarınnı doğrudan standart bir bilgisayar ağı portuna (komşu bilgisayarla paylaşabildiği) bağlamanıza imkan tanır. Yazılım telefonları doğrudan PC üzerine yüklenebilir. Artık telefon kablolarını ortadan kaldırabilir ve hatların eklenmesini ya da taşınmasını çok daha kolay bir hale getirebilirsiniz. Yeni ofislerde ofis telefon sistemi tarafından kullanılacak ekstra portların kablolama gereksiniminden tamamen kurtulabilirsiniz!

Fayda 5: Satıcıya bağımlılığı ortadan kaldırın!

IP telefon sistemleri açık SIP standardına dayanır. Herhangi bir SIP donanımını veya yazılımını herhangi bir SIP tabanlı IP telefon sistemi, PSTN Ağ Geçidi veya VOIP sağlayıcıyla seçip eşleştirebilirsiniz. Buna karşın özel bir telefon sistemi genelde gelişmiş özellikler eklemek için özel telefonlar ve özellikler eklemek için özel hat modülleri gerektirir.

Fayda 6: Ölçeklenebilir!

Özel sistemlerin fazlaca büyümesi kolaydır. Daha fazla telefon hattı veya dahili hat eklenmesi genellikle pahalı donanım modülleri gerektirir. Bazı durumlarda ise tamamen yeni bir telefon sistemine ihtiyacınız olur. IP telefon sistemlerinde durum böyle değildir. Standart bir bilgisayar çok fazla sayıda telefon hattı ve dahili hattı kolayca kaldırabilir – genişlemek için ağınıza daha fazla telefon eklemeniz yeterlidir!

Fayda 7: Daha başarılı müşteri hizmetleri ve üretkenlik!

Bir IP telefon sistemiyle daha başarılı müşteri hizmetleri ve daha iyi üretkenlik sunabilirsiniz. Sistem artık bilgisayar tabanlı olduğundan, telefon fonksiyonlarını iş uygulamalarına entegre edebilirsiniz. Örneğin her arayan kişide harcanan zamanı azaltıp müşteri hizmetlerini önemli ölçüde geliştirerek ve maliyetleri düşürerek arama aldığınızda arayan müşterinin kaydını otomatik olarak getirin. Giden aramalar doğrudan Outlook’tan yapılabilir böylece kullanıcının telefon numarasını yazması gerekmez.

Fayda 8: Telefon sistemi özelliklerini yarı fiyatına ikiye katlayın!

IP telefon sistemi yazılım tabanlı olduğundan, geliştiricilerin özellik setlerini eklemesi ve geliştirmesi daha kolaydır. Çoğu VoIP telefon sistemi otomatik katılımcı, sesli posta, zil grupları ve gelişmiş raporlama dahil olmak üzere zengin bir özellik setiyle sunulur. Veri ağı vasıtasıyla mevcudiyeti, görüntülü ve sesli konferansları ve ücretsiz aramaları desteklemek üzere Tümleşik İletişim özellikleri eklenmiştir.

Fayda 9: Paylaşımlı masaya ve dolaşıma izin verin!

Eldeki işe göre ofislerin/masaların kolayca taşınabilme süreci olan paylaşımlı masa çok popüler hale gelmiştir. Ne yazık ki geleneksel PBX’ler, dahili hatların yeni konumda biraraya getirilmesini gerektirir. Bir IP telefon sisteminde kullanıcı sadece telefonunu yeni masasına götürür – Biraraya getirme gerekmez!

Kullanıcılar dolaşıma da dahil olabilir – Bir çalışanın evden çalışması gerekirse, SIP yazılımlı telefonunu çalıştırması yeterlidir böylece aynı ofiste olduğu gibi dahili hattına gelen aramaları cevaplayabilir. Aramalar SIP protokolü karakteristikleri nedeniyle dünyanın herhangi bir yerine yönlendirilebilir!

Fayda 10: Daha iyi telefon kullanılabilirliği: SIP telefonların kullanımı daha kolaydır!

Çalışanlar genellikle gelişmiş telefon özelliklerini kullanırken çaba sarf ederler. Bir konferans oluşturmak ya da eski bir PBX’te arama yönlendirmek detaylı talimatlar gerektirir.

IP telefon sisteminde böyle değildir – Tüm özellikler kullanıcı dostu bir GUI’den kolayca gerçekleştirilir. Ayrıca kullanıcılar, uygulamalar vasıtasıyla diğer dahili hatların durumu, gelen aramaların durumu, arama kuyrukları ve mevcudiyet hakkında daha iyi bi genel bakış elde ederler. Özel sistemler genellikle telefon sisteminizde neler olup bittiği hususunda bir fikir edinmek için pahalı “sistem” telefonları gerektirir ancak bütün bunlara rağmen durum bilgileri en iyi ihtimalle gizli kalır.

Sonuç

Yazılım tabanlı bir IP telefon sistemine yatırım yapmak, sadece telefon sistemi satın alan yeni şirketler için değil aynı zamanda zaten bir PBX’i bulunan şirketler için de çok mantıklıdır. Bir IP telefon sistemi yönetim, bakım ve arama maliyetleri bakımından öyle önemli tasarruflar sağlar ki; sistemi IP telefon sistemine yükseltmek her şirket için açık bir seçim haline gelmelidir.

Daha fazla bilgi