DID – Doğrudan Dahili Arama nedir?

DID – Doğrudan Dahili Arama (Avrupa’da DDI diye de bilinir), telefon şirketlerinin bir veya daha fazla telefon hattına bağlı çeşitli telefon numaraları tahsis ettiği, müşterilerinin santral sistemleriyle kullanımı için telefon şirketleri tarafından sunulan bir özelliktir. DID, bir şirketin her bir çalışanına santrale bağlanmak için her birine ayrı bir fiziki telefon hattı gerektirmeden kişisel bir numara tahsis edebilmesini sağlar. Bu sayede telefon hizmetleri trafiği bölünebilir ve daha kolay yönetilebilir.

DID diagramı

Örneğin bir firmanın 25 çalışanı ve her çalışanın ayrı bir telefon numarası ya da fiziksel konumu içerisinde dahili hattı varsa, firma eşzamanlı gerçekleşecek 10 telefon aramasını mümkün kılan telefon şirketinden 10 fiziki trunk hattı kiralayabilir. Diğerleri uygun bir hat ve birisinin sistemi araması için beklemek zorunda kalırken, 10 hattın tamamı kullanımdayken meşgul sinyali alacaklar ya da sesli mesaj sistemine yönlendirileceklerdir. DID sistemi, faks ve sesli aktarımlarda kullanılabilir.

DID, VoIP iletişim için benzer şekilde çalışır. PSTN kullanıcılarının VoIP kullanıcılarına doğrudan ulaşmasını sağlamak için DID numaraları bir ağ geçidine atanır. Ağ geçidi, VoIP kullanıcısı için yönlendirme yaparak ve iki ağ arasında aramaları çevirerek PSTN’yi (kamu anahtarlamalı telefon şebekesi) VoIP ağına bağlar.

DID, bir ISDN ya da Dijital hat satın almanızı ve telefon şirketinden çeşitli numaralar tahsis etmesini istemenizi gerektirir. Daha sonra kendi işyerinizde kullanılmak üzere DID uyumlu BRI, E1 ya da T1 kartlarına ya da Ağ Geçitleri ekipmanlarına ihtiyacınız olacaktır.

Daha fazla okuma